Térd sérülések megelőzése


Gerincproblémák megelőzése és hatékony kezelése gyógyszerek nélkül Beküldve: Szerző: SpineLine - gerincvonal Térdsérülések megelőzése A bejegyzéseimben főként a gerincproblémákra, és azok kezelésére, illetve megelőzésére fektettem eddig a hangsúlyt.

térd sérülések megelőzése

Most szeretnék egy kicsit a sportolókhoz is szólni, valamint tanácsot adni nekik, hogy minél tovább megőrizzék a térdük egészségét. Egy élsportolónak, de akár hobbi sportolónak is nagyon fontos a térde épsége, itt kiemelném az ugró, rugó és küzdősportokat, ahol nagymértékű terhelésnek van kitéve mindennap a térdízület, és a porcok. A sérülésmegelőzés mindig az edzéseken történik, olyan gyakorlatokkal, feladatokkal és sporteszközökkel, amelyekkel nemcsak az erő-állóképességet, hanem az egyensúly is fejleszteni tudjuk.

térd sérülések megelőzése

A következő pontok nagyon fontosak, és nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy elkerüljük, illetve csökkentsük a sérülések számát, és azoknak a súlyosságát! Az edzések, és mérkőzések során pedig az a legfontosabb, hogy egy ingerre minél hamarabb, és minél pontosabban reagáljunk. Olyan edzést kell ehhez adaptálni, mellyel nemcsak a vázizmokat, hanem az idegrendszerünket is fejleszteni tudjuk, ezt pedig csak instabil felszínekkel tudjuk elérni: BOSU, fittball, dynair párna, stability trainer, egyensúlyozó korong…stb.

Izomszakadás, ínszakadás, porckopás, és ha nem természetes elváltozás? (Gajáry Erika, biologika)

Ezekkel is lehet erő-állóképességi edzéseket végezni, de emellett sokkal jobb lesz a testtartásunk, és az ízületi helyzetérzékelésünk is. Az izmok megfelelő rugalmassága: Az edzések után nagyon fontos a megfelelő nyújtás, az nem nyújtás ha közben rugózunk, illetve az ízületeink mozognak. Vagy az adott izom eredési pontját rögzítem, és ahhoz nyújtom a tapadást, vagy pedig fordítva.

Ha a térdet anatómiailag alaposan megvizsgáljuk, arra jutunk, hogy ebben a testrészünkben sajnos nagyon nagy az instabilitás. Ennek eredményképp nem is lehet meglepő, hogy egy-egy, sokszor ismétlődő gyakorlat után fájdalmat érzel benne. Ilyenkor csak arra tudsz gondolni, hogy  most mi is történhetett? Komoly lehet a baj? Ezekre a helyzetekre hasznos lehet ismerni a leggyakrabban előforduló térdsérüléseket, és azt, hogy  mihez is kezdj, ha ezek közül bármelyikkel találkozol?

A nem megfelelő kiinduló helyzetből végzett nyújtás nem nevezhető nyújtásnak! Az apróbb sérülések húzódás, ütések azonnali kezelése Bármely edzés után előfordulhat még a korrekt módon kivitelezett nyújtás mellett is, hogy meghúzódik az izomzat, estére begörcsöl.

térd sérülések megelőzése

Az izmokat borító kötőszövet pedig zsugorodni fog, ami térd sérülések megelőzése jár. Erre javaslom a hengerezést, köpölyözést de mozgásokkal egybekötveflossingot, valamint az FDM kezeléseket.

térd sérülések megelőzése