Hogyan lehet edzeni vállfájdalomra


Melledzés vállfájósoknak

Az sem mindegy, hogy a gerinc melyik része fáj: a nyaki fájdalmak jelentősen különböznek a hátfájástól és a derékfájástól. Az okok sokfélesége miatt nehéz megmondani, hogy mikor javasolt a kineziológiai tapasz használata. Általánosan igaz, hogy gerincnél a ragasztást főleg támasztó funkciója miatt használjuk. Ez azt jelenti, hogy a szalaggal a gerincet körbevevő izmokat ragasztjuk meg úgy, hogy az izmok a megfelelő helyen tartsák a gerincet.

A hátfájás oka vagy következménye szinten minden esetben az izmok működésének megváltozása.

Vállsérülés

Ezt a hibát tudja javítani a kineziológiai tapasz is. Ez persze nem minden esetben igaz.

hogyan lehet edzeni vállfájdalomra súlyos fájdalom artrózis a csípőízület

Gerincsérv esetén például nem megfelelő terápia a tapaszolást. Ilyenkor a legmegfelelőbb a McKenzie torna. Ez egy speciális gyógytorna, amely gerincsérv kezelésére való.

Kineziológiai tapasz nyakra A nyak szintén egy gyakran fájó testrész. Ennek oka a sok és gyakran helytelen pózban történő ülés, vezetés, számítógépezés.

hogyan lehet edzeni vállfájdalomra 57 éves ízületek és izmok fájnak

Ilyenkor fejünket egészen előre tartjuk, "zsiráfnyakat" tartunk. Ez a póz néhány nyakizmot nagyon megerőltet, néhány másikat pedig aktiválatlanul hagy. Az előretartott nyak sokszor a banyapúp kialakulásának oka is lehet.

hogyan lehet edzeni vállfájdalomra ízületi gyulladás vagy lábízületi kezelés

Enyhébb esetben görbe háthoz, fájó nyakhoz vagy derékhoz vezethet. Mivel a fej hogyan lehet edzeni vállfájdalomra testünket, ezért fejünk helyes pozícióban tartása elengedhetetlen a helyes testtartás kialakításában.

Nyakra éppen a gyakori fájdalom és sok panasz miatt sokszor helyezünk fel kineziológiai tapaszt.

hogyan lehet edzeni vállfájdalomra hormonális kenőcsök ízületi kezelésre

A beteg által érzett vállfájást is sokszor okozhatja a helytelen nyaktartás, ilyenkor is néha a nyakat kell ragasztani. Legtöbb esetben a nyakra hogyan lehet edzeni vállfájdalomra kineziológiai tapasz a nyak hátsó vagy oldalsó részén fut le. A szalag is legfeljebb a hajas fejbőr kezdetéig tart.

Sportolás közben erős vállfájdalom? Nem kell rögtön a műtétre gondolni!

Nem kell tehát félnünk attól, hogy őrültnek néznek az utcán: a szalag ruhában alig észrevehető. Kérésre kérhetnek bőrszínű tapaszt is, amely még kevesebb feltűnést okoz. Kineziológiai tapasz vállra Váll kineziológiai tapaszos kezelése rendelőnkben Végighaladtunk tehát a test középső vonalán.

Folytassuk a felső végtagok, a karok részeinek kineziológiai tapaszos kezelésével! A váll egy különösen mozgékony ízület, amelynek sok terhelést is kell kiállni a mindennapokban. A sok ülés és a mozgásszegény életmód azonban rásegítenek a vállsérülések kialakulására.

Mobilizáció és erősítés – minden edzés alapja

A váll kineziológiai tapaszolása többféle panasz esetén is indokolt lehet. Orvosilag leggyakoribb talán a befagyott vállamikor a váll mozgástere minimálisra szűkül, alig tudjuk mozgatni és ez jelentős vállfájdalommal jár.

Sportolók esetében a dobók is gyakran vállukon sérülnek. Birkózás, cselgáncs esetében is gyakori a vállízület, vállizmok sérülése.

Kineziológiai tapasszal különösen jól lehet mi a csípőízület artrózisának kezelése a vállat. Mind a sportolók sérüléseit, mind a mindennapi problémákat, mint az előretartott, görnyedt vállat, jól lehet kezelni kineziotape segítségével. Egy kezelés során a vállízületet tapasztjuk körbe, illetve a hát és felkar izmaihoz rögzítjük a szalagok másik felét.

Ezáltal aktivizáljuk a megfelelő izmokat és a váll terhelésének egy részét átadjuk a hát- és karizmoknak.

5 egyszerű gyakorlat vállfájdalom ellen

Mindemellett sok vállprobléma esetén a kinesiotape nem elegendő, emellett reumatológiai vagy gyógytorna kezelési is szükséges lehet. Kineziológiai tapasz könyökre A könyökízület egy kevésbé mozgékony ízület, ezért ritkábban szokott fájni és sérülni.

Ennek ellenére néhány sport különösen igénybe veszi a könyököt, ami kezelést igényel. A két tipikus sportsérülés a  teniszkönyök és a  golfkönyök.

hogyan lehet edzeni vállfájdalomra astra közös előkészítés

A különbség az, hogy -tenyerünket felfelé tartva- a teniszkönyök a külső, a golfkönyök a belső oldalon fáj. Mindkét sérülés az ízületben fáj, de oka mindkettőnek izomeredetű, az alkar izmainak túlerőltetése okozza a fájdalmakat. Mivel a kineziológiai tapasz izmok kezelésére kiválóan alkalmas, ezért a teniszkönyök és a golfkönyök kezelésére is rendkívül jól használható.

A kezelés az alkarizmok ragasztását foglalja magába. A szalagot egészen a csuklóig szokás leragasztani, hogy a megfelelő izmot teljes terjedelmében segítse, támogassa.

Vállfájós vagy? Így nyomj fekve!

Gyakori sérülés a súlyzóval edzők között is a könyöksérülés. Ezt a bicepszre való súlyzós emelések okozzák olyankor, ha a mozdulat kivitelezése során könyökünket nem egy helyben, testünk mellett tartjuk, hanem rásegítésként kilengetjük.

hogyan lehet edzeni vállfájdalomra térdfájdalom artrózis, mint kezelni

A túl nagy súlyok már önmagukban is túlterhelhetik az ízületeket, ezért minden esetben figyeljünk a helyes kivitelezésre. Kineziológiai tapasz csuklóra A csukló az utolsó testrész, amelynek kineziológiai tapaszolásáról beszélnünk kell. A csukló egy finom mozgásra jól képes ízület, melynek sérülése sok problémát tud okozni a mindennapokban. Ilyenkor valójában nem is csuklónkkal van baj, csak a fájdalmat érezzük a csuklóban.

Ínhüvelygyulladásramint említettük már, nem kifejezetten alkalmas a kineziológiai tapasz. A gyulladást ugyanis nem képes enyhíteni és az ínhüvelyt sem érdemes ragasztgatni.

Edzz és pihenj! – Mi a szuperkompenzáció?

A csukló egyéb sérüléseire akkor érdemes kineziológiai tapaszt rakni, ha inkább az ízület mozgásának rövid ideig tartó korlátozása a cél. Egy laza szalag vagy húzódás esetén hasznos a kineziológiai tapasz használata.

A mozgást beszűkítő szalag segít, hogy a gyógyulás során ne sérüljön tovább a fájó csukló.